GTS Premium Net


Hlavní stránkaZákaznická podpora Dotazy k produktům


GTS internet DSL

Časté dotazy ke službě GTS internet DSL.

Co to je protokol PPP a jak se dozvím, jaký protokol PPP má moje přípojka?

PPP respektive Point-to-Point Protocol je technologický standard specifický pro připojení uživatelů internetu přes běžné broadbandové médium. Používané protokoly jsou PPPoA (PPP over ATM) nebo PPPoE (PPP over Ethernet).

Informaci o PPP protokolu vaší přípojky zjistíte v konfiguračním emailu, který vám byl v průběhu realizace služby GTS internet DSL zaslán (pokud jste jej od té doby ale nezměnili). Další možností pro zjištění protokolu PPP je v nastavení Vašeho koncového zařízení.

Příklad nastavení koncového zařízení Zyxel:

Příklad nastavení koncového zařízení Zyxel

Rozdíl v nastavení koncového zařízení pro PPPoA a pro PPPoE:

PPP PPPoA PPPoE
Enacapsulation PPPoA PPPoE
Multiplex VC LLC

 

Jak postupovat, chceme-li změnit účastnictví k telefonní lince a využíváme Vaši službu GTS internet DSL?

Ke změně účastnictví potřebujete souhlas naší společnosti, jinak se vystavujete riziku, že Vám s převodem účastnictví O2 Telefonica, službu GTS internet DSL ukončí a zároveň tento postup bude z naší strany považován za podstatné porušení smlouvy.

Aby k této situaci nedošlo, je třeba kontaktovat naše pracovníky prostřednictvím e-mailu  info@gts.cz. Ti Vám pošlou souhlas a potřebný formulář O2 Telefonica na Vaši adresu. Pokud budete požadovat formulář v elektronické podobě, bude Vám zaslán e-mailem. Formulář po vyplnění pošlete včetně našeho písemného souhlasu O2 Telefonica.

Proč mi systém pro ověření dostupnosti služby odpovídá, že moje číslo hlavní telefonní stanice není registrováno?

Dostupnost služby není možno ověřit, pokud zákazník používá telefonní přípojku poskytovanou jiným operátorem než společností O2 Telefonica, používá-li neveřejná telefonní čísla nebo jiné než metalické vedení. Navíc v případě, že telefonní číslo zákazníka je určeno pobočkovou telefonní ústřednou, je nutné zadat do systému ověření dostupnosti služby veřejné telefonní číslo přípojky - tedy to, které používá pobočková ústředna.

Lze připojit více počítačů zároveň?

Ano, v rámci jedné domácnosti nebo firmy můžete připojit i více než jen jeden počítač.

Potřebuji pro využívání služby nějaké další zařízení, případně software?

Součástí služby je poskytnutí všech potřebných technických prostředků včetně koncového zařízení, což je obdoba modemu používaného u klasického vytáčeného připojení.

Co je součástí instalace služby u zákazníka?

Součástí instalace služby u zákazníka je umístění a instalace příslušného koncového zařízení, jeho připojení na stávající telefonní rozvod, připojení modemu k napájení, jeho konfigurace a test a ukázka funkčnosti přípojky pomocí výpočetní techniky, kterou je instalační technik vybaven.

Kde je služba na bázi technologie ADSL dostupná?

Dostupnost technologie ADSL pro Vaše telefonní číslo si můžete okamžitě ověřit na našich internetových stránkách, kde lze službu GTS internet DSL i přímo objednat.

Pokud máme službu GTS internet DSL, znamená to, že můžeme využívat internet libovolně dlouho a bez omezení objemu přenesených dat?

Ano, uživatel platí skutečně pouze paušální měsíční paušál a službu může využívat prakticky nepřetržitě.

Pro jaký typ koncového uživatele je služba GTS internet DSL vhodná?

Jde o poměrně široké spektrum potenciálních uživatelů - od internetových profesionálů přes samostatné kanceláře až po malé i středně velké firmy. Pro ně je velice důležité, že tato technologie umožňuje například trvalé připojení k internetu, připojení sítí LAN, sdílení firemních dat či databází nebo práci s velkými objemy dat. Argumentem pro případný výběr právě této služby je i fakt, že připojení není nijak časově nebo objemově limitováno.

Co je to agregace?

Termín agregace znamená, že se o určitou přenosovou kapacitu páteřní sítě dělí více uživatelů. Čím větší poměr agregace je udáván, tím větší je sdílení kapacity sítě uživateli. Jde o běžný postup, který umožňuje optimalizovat kapacitu sítě.

Objednal jsem si službu se samoinstalačním balíčkem. Kdy a jak mi bude doručen?

Samoinstalační balíček Vám bude dodán přepravní službou DPD po doručení podepsané Smlouvy o poskytování služby elektronických komunikací a potvrzení technické realizovatelnosti služby. Obvyklý termín dodání je do dvou pracovních dnů. Při převzetí zásilky nic neplatíte, modem a doručení jsou fakturovány až společně s první platbou za službu.

Mohu si službu objednat bez instalace a modemu?

Ano, můžete. Dodávku modemu včetně rozbočovače a instalaci si pak musíte zajistit sám. V tomto případě poskytujeme záruku na funkčnost ADSL přípojky. V případě technických problémů s modemem nebo rozbočovačem se pak musíte obrátit na dodavatele těchto zařízení.

Je rozbočovač součástí dodávky modemu?

Ano, rozbočovač (splitter) je součástí dodávky modemu.

Na čem závisí rychlost připojení přes ADSL?

Maximální reálně dosahovaná rychlost přípojky v obou směrech je závislá na klíčových faktorech kvality a délky přístupového vedení. Dále pak na kvalitě a délce vedení vnitřních rozvodů v objektu zákazníka, příslušném typu koncového zařízení, nebo sdílením přenosové kapacity přípojky například současným připojením více počítačů nebo aktivním využíváním z vůle zákazníka jiné služby sdílející přenosovou kapacitu přípojky.

Mohu v jednom okamžiku využívat internet a telefonovat?

Ano, můžete. Služby na bázi technologie ADSL totiž obecně využívají tzv. nadhovorové pásmo, a proto lze v jednom okamžiku jak telefonovat, tak využívat internet a případně faxovat.

Jaký minimální hlasový tarif od O2 Telefonica musím mít, abych mohl využívat službu GTS internet DSL?

Doporučujeme Vám informovat se přímo u O2 Telefonica na aktuální hlasové programy, které umožňují souběh hlasových služeb a služeb na bázi technologie ADSL.

Když si chci zřídit službu GTS internet DSL, musím mít telefonní stanici od O2 Telefonica?

Ano, musíte. ADSL přípojku lze zřídit pouze k aktivní telefonní stanici od O2 Telefonica. Pokud nemáte telefonní linku od O2 Telefonica, informujte se o jiných možnostech internetového připojení na naší bezplatné informační lince 800 990 990.

Jak vybrat vhodný modem?

Při volbě modemu doporučujeme zvážit požadované použití. Uvažujete-li o připojení více počítačů, jsou vhodné modemy s rozhraním 4x Ethernet. Pokud máte zájem o bezdrátové připojení (např. notebooku) nebo chcete počítačovou síť bez kabelů, je správnou volbou modem s WiFi rozhraním. V případě, že požadujete připojení pouze jednoho počítače, můžete si vybrat zařízení s rozhraním 1x Ethernet. Nedoporučujeme připojení přes USB.

Je lepší použít modem s rozhraním Ethernet nebo USB?

Pokud máte na výběr, doporučujeme Vám použít modem s rozhraním Ethernet. Před jeho nákupem však zkontrolujte, že je Váš počítač tímto rozhraním vybaven. Výhody těchto modemů jsou následující:

  • vestavěný firewall
  • díky integrovanému PPP klientovi nemusí být ve Vašem počítači instalován dodatečný software pro připojení k síti přes protokol ADSL
  • možnost překladu adres (NAT)
  • snadné využití pro malé počítačové sítě (modemy s více porty Ethernet)
  • vyšší spolehlivost a snazší konfigurace
  • ve Vašem počítači Vám zůstane volný USB port pro využití dalšími zařízeními

Mohu použít vlastní ADSL modem?

Ano, můžete. Modem ale musí být standardu Annex B. Plnou kompatibilitu však zaručujeme pouze s modemy, které jsou v nabídce naší společnosti.

Je možno službu zřídit na přípojce ISDN30?

Není.

Je součástí služby přidělení pevné IP adresy?

Ano, standardní součástí služby GTS internet DSL je přidělení jedné pevné veřejné IP adresy, v případě potřeby je možné přikoupení až 16-ti dalších IP adres.

Je možné nad službou GTS internet DSL provozovat standardní aplikace?

Provoz většiny standardních protokolů je bezproblémový - patří k nim např. HTTP, HTTPS, FTP (v pasivním i aktivním módu), DNS, ICQ, atd. K omezení může kvůli agregaci dojít u některých typů provozů citlivých na přenos dat bez provozního zpoždění v reálném čase.

Jaká je technická dostupnost služby GTS internet DSL?

Služba GTS internet DSL je dostupná do vzdálenosti 4,2 km od telefonní ústředny vybavené potřebnou technologií pro provoz služeb DSL (tzv. DSLAM). Dostupnost se ale liší pro jednotlivé rychlosti, jak je zobrazeno na následujícím obrázku:

Technická dostupnost služby Novera DSL

Novinky

Víte co je cloud, ICT nebo IaaS?

GTS for the WORKING WORLD

Nahoru

  • GTS - Facebook
  • GTS -Twitter
  • GTS - YouTube

© 2018 GTS Czech, člen GTS Central Europe držitel certifikátu ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, ISO/IEC 27001:2005 a ISO/IEC 20000-1:2005

Ochrana soukromí | Mapa stránek | Slovník pojmů Vyrobil a spravuje FG Forrest, a.s.